A Magyar Távmunka Szövetség szakmai támogatásával egy új szemléletű, hiánypótló képzési szolgáltatás indult el Magyarországon. A tobbvendeg.com-mal kötött stratégiai megállapodás újabb mérföldköbet jelenthet a vállalkozói szemlélet széles társadalmi körben történő elterjesztéséhez, a vállalkozások megalapozottt, stabil, kiszámítható működéséhez. A vállalkozástudatos ügyfélkozpontú szemlélet a minőségi szolgáltatások eredményeként kialakuló keresletnövekedéssel elősegítheti a konjunktúra-folyamatok elindítását a vállalkozások és a vállalatok körében, hozzájárulva ezáltal új munkahelyek tucatjainak létrejöttéhez is.
A Szövetség egy hónapon belül a második olyan nagyívű kezdeményezése aratott sikert, amelynek meghatározó lehet a válság okozta hátrányok mérséklésében és a gazdasági fellendülés elindításában. A "Cégkontroll!" kezdeményezés a vállalkozások és a vállalatok belső folyamatainak vizsgálatával és módosításával kívánta elősegíteni a pozitív folyamatok elindítsát, a működésiköltségek racionalizálását, a működés tudatosan és ésszerűen tervezett feltételeinek megteremtését.
A ma megkötött megállapodás a
Tobbvendeg.com csapatával - Magyarországon egyedülállóan új szemlélettel - egykonkrét iparág fejlesztését tűzte ki célul az ügyfélmenedzsment /vendégmenedzsment oktatásán keresztül.
Petrényi Szilvia a többvendeg.com ötletgazdája és vezető tanácsadója szerint Magyarországon a szépségipari vállalkozók nehéz helyzetben vannak, - mert ebben az iparágban is hiányzik a tudatos vállalkozói szemlélet. Petrényi szerint a szépségipari szolgáltatások és termékek területén káosz uralkodik, van ugyan néhány sikeres vállalkozás, a kozmetikusok, masszórök, fodrászok, műköröm építők, testfestők, stb. többsége azonban azért kűzd, hogy a működés fenntartásához szükséges minimális ügyfélkört ki tudja alakítani, vagy fenn tudja tartani. "Mindenki, mindent akar értékesíteni, amelynek az a következménye, hogy értékzavar keletkezik az iparágban. Szinte hetente jelennek meg új kozmetikai készítmények és készülékek, amelyek felhasználását és használalatát - felelőtlenül - senki nem tanítja meg a forgalmazóknak és a szolgáltatást nyújtóknak. A vendégek szeretnek sokmindent kipróbálni, - amelynek azonban súlyos élettani következményei is lehetnek."
Petrényi Szilvia felhívta a figyelmet arra is, hogy tarthatatlan az a felelőtlen marketingszemlélet, amely álmokkal és hiú ábrándokkal kecsegteti - többek között - a szépségipari vállalkozókat is. A vállalkozásokat és az ügyfeleket nem lehet tipizálni, nem lehet a vállalkozói létet kizárólag sikermarketingre, marketing alapú "megoldásokra", vállalkozói klubok félinformációira, business network-kök kétséges ajánlásaira alapozni. Óriási személetváltozásra van szükség!
A Beauty Fórumon résztvevő szakmai szervezetek örömmel fogadták a most bevezetésre került kezdeményezést. A szakmai közönség visszafogott érdeklődést mutatott a most megjelent új szemléletű képzési szolgáltatás iránt.
Az elkövetkező hónapokban az fog kiderülni, hogy a magyar vállalkozó közeg mennyire tudja elfogadni és befogadni azokat az ismereteket és kompetenciákat, amelyek egy vállalkozás eredményes működéséhez és vendégkör megtartásához, bővítéséhez nélkülözhetetlenek.
Déri Tamás koordinációs igazgató egyelőre röviden nyilatkozott: "Több hónapos megfeszített munka áll a ma útjára indított kezdeményezés mögött. Ne akarjon senki szakmai képzettséggel rendelkező (mester)emberekből sem marketing szakembereket, sem közgazdászokat képezni. Ezek a kezdeményezések eddig is rengeteg kárt okoztak és visszatetszőek voltak.
Tömegesen uniformizált honlapokon elcsépelt jelmondatokal, frázisokkal, hihetetlen és hiteltelen állítások özönével találkozunk. Nemlétező "akciók", "készletkiárusítások", azonnali vásárlásra késztető "végső határidők", formális ajándékok özönével találhatjuk magunkat naponta szembe. A "marketing" eredménye, hogy az ilyen sikerkommunikációnak felülő köznség valaminek a "szakértője" lett, megszülettek a "kertépítés szakértője", a takarítás szakértője", a "vasalás szakértője" kifejezések és címek. Mindennek a tetejében sokan semmilyen vállalkozási formát nem tartanak fenn és az ország "marketing guruiként" számontartott emberek még csak nem is figyelmeztetik a hallgatóságukat arra, hogy gazdasági tevékenységet csak megfelelő jogi keretekközött lehet végezni.
Bosszantó, hogy emberek százai fizetnek ki forintok tízezreit fizetik ki ilyen marketing klubok, MLM-hálózatok siker tréningjein, - míg a hasznos és értékes információk meghhalgatására - ingyenesen is - nehéz hallgatóságot toborozni.
Vállalkozni kell megtanítani az embereket, egyszerű dolgokra felhívni a figyelmüket, kibővíteni a kompetencia-skálát. A mai kiállításon több llátogató pl. ügyfélnyilvántartó szoftvert kívánt vásárolni. Fogalma sem volt senkinek arról, hogy teljes értékű informatikai alkalmazások akár ingyenesen is elérhetőek."
A Nyugat-Európában és Amerikában alkalmazott kifejezetten a szépségiparban dolgozók számára kidolgozott kompetenciát fejlesztő és bővítő technikák oktatására kidolgozott program magyarországi bemutató előadására 2010. november 24-én kerül sor Budapesten a III. kerületi Hotel Touringban. További információk a www.tavmunka.org, illetve a www.tobbvendeg.com honlapokon található.
(-marton-)