A Magyar Távmunka Szövetség (MTMSZ) szakemberei a szépségipari vállalkozások ügyfélkezelési és önmenedzselési technikáit tesztelték a hét végén megrendezett Beauty Hair & Spa nemzetközi szépségipari szakkiállításon és vásáron.
A kiállítás egyik szakmai újdonsága volt az a szépségipari vállalkozóknak és kisvállalkozóknak szóló, Magyarországon egyedülálló szolgáltatás, amely professzionális módon tanítja meg az ügyfélkezelés fortélyait az érdeklődő közönség számára.
Déri Tamás az MTMSZ koordinációs igazgató véleménye szerint, az önfoglalkoztatás és a sikeres vállalkozóvá válást nem kizárólag az újabb és újabb eszközök vásárlása és a szakmai továbbképzések segíthetik elő.
Déri elmondta, miközben sokan koncepció nélkül próbálnak újabb és újabb termékeket kínálni az ügyfélkörük, vendégkörük számára, addig a hozzáadott értékek, a minőségi szolgáltatások, az ügyfélközpontúság, vendégközpontúság gyakran a háttérbe szorul.
A vendégkör kialakítása, megtartása és bővítése, a vendégforgalom kiszámíthatósága, - a biztonság és tervezhetőség jelenti egy vállalkozás alapját.
Az ügyfelek, vendégek is nehezen igazodnak el a folyamatosan bevezetésre kerülő szolgáltatások és eszközök rengetegében. Megfelelő tematika és tudatos rendszerszemlélet kialakítása nélkül a vásárolt szolgáltatások minősége és értéke nehezen válik meghatározhatóvá és ezek összehasonlítása is körülményes a piacon jelenlévő hasonló szolgáltatásokkal.
A most bevezetésre kerülő szolgáltatás nem marketing képzést takar. A tömegméretű marketing tréningek mára elveszítették vonzerejüket, sok esetben visszatetszést keltenek az álomígéretek, a könnyen megszerezhető forintmilliók megszerzhetőségének ígérete. A vállalkozókból és a kisvállalkozások tulajdonosaiból sem marketing-szakembereket, sem közgazdászokat nem kell képezni. A megszerzett igényes szakmai tudás mellett szükséges azonban az ügyfelek minőségibb kiszolgálását és az ügyfélelégedettséget növelő személyes kompetenciák bővítése.
A koordinációs igazgató hozzátette, hogy sok vállalkozó és vállalkozás vállal felesleges költségeket és kiadásokat – akár sok százezer forintos tételekben – a PR, a marketing- kommunikáció és az ügyvitel területén, miközben ezek egyszerű eszközökkel is hatékonyan és költségtakarékosan lehetnek elérhetőek mindenki számára.
Déri Tamás elmondta, hogy a szakmai alapú önmenedzselés oktatásával egy olyan abszolút hiánypótló szolgáltatás kerül bevezetésre Magyarországon, amely a válságból történő kilábalásnak és a mikrogazdaság fejlődésének, a fogyasztás növekedésének is fontos mérföldköve lehet.
A megfelelő ügyfélkezelés sok száz vállalkozás sikerességét és több ezer munkahely létrejöttét segítheti elő. Az MTMSZ és a tobbvendeg.com a vállalkozás-fejlesztés, a szolgáltatások minőségfejlesztése és a foglalkoztathatóság javítása érdekében stratégiai együttműködési megállapodást kötött.
A Nyugat-Európában és Amerikában alkalmazott kifejezetten a szépségiparban dolgozók számára kidolgozott kompetenciát fejlesztő és bővítő technikák oktatására kidolgozott program magyarországi bemutató előadására 2010. november 24-én kerül sor délelőtt 9 órától Budapesten a III. kerületi Hotel Touringban.