HTML

Munkahelyi esélyegyenlőség, kompetencia, válasz

Hibák, amelyeket elkövethetünk a munkahelyünkön. Hogyan előzzük meg a munkahelyi konfliktusokat? Mit lehet tenni, ha már baj van? Milyen jogai és kötelességei vannak a munkavállalóknak? Milyen lehetőségek vannak a munkához jutáshoz? Milyen képzéseken érdemes részt venni? Hogyan támogathatjuk saját karrierünket? Hogyan találhatunk törvényes munkalehetőséget?

Friss topikok

Linkblog

Nem munkavégzésre használta az internetet, emberileg nem értették meg

2010.04.11. 13:21 | Tanácsadó | 4 komment

Címkék: internet fenyegetés hr terror feljelentés levelezés kirúgás bosszú munkahely felmondás áthelyezés munkahelyi terror kimerült emberileg nem értik meg

A következő gyöngyszemet ismét blogtársunk prezentálta. Történetünk hőse magáncélra használta a munkahelyi internetet, majd ezután rá akarta erőszakolni a munkaadóra vélt igazát. Kirúgták! Informatikai szabályzatról nem esik szó, pedig kellene...

„Szaisztok!
Panaszom a következő: egy szolgáltató központban dolgoztam, mint informatikus, immár 5 éve. Világ méretű cég, Magyarországon ebben a központba kb 300-an dolgoznak.

A következő történt: a mellettem ülő férfi kolléga, aki a főnököm feljelentett a HR-en zaklatásért. Előtte jóban voltunk, de egy levél váltás után elmérgesedett a viszony, megtagadott mindenféle munkahelyi segítséget, kommunikációt, megfenyegetett, hogy feljelent a HR-en (amit később is megtett). Próbáltam a lelkére hatni, de semmi sem segített. Teljesen ki akart csinálni bosszúból, ami szintén bekövetkezett.

A HR-en hiába mondtam bármit, kaptam egy írásbeli figyelmeztetés, hogy magán célra használom a levelezést és egy kirendelést 40 napra egy másik helyre, munkakörbe. A hivatalos panaszt nem adták oda, annak ellenére, hogy kértem. KB 1 hónap után, közölték, hogy rendes felmondással elküldenek a fenti indok alapján. A levelezési rendszert elég sokan használják, a kommunikációs csatornákat is, pl chat lehet használni, a legtöbben magán célra, beszélgetésre.

Állítólag megtiltották, hogy a két munkatárssal beszéljek, akivel próbáltam emberileg megbeszélni a dolgot, de csak elutasítást kaptam. A történethez hozzá tartozik, hogy előtte való hónapban fizetés emelést és jutalmat kaptam a jó munkavégzésemért. Mivel egyetlen nő vagyok a csoportba és csupa férfival vagyok körülvéve, elég nehéz a helyzetem. Folyamatosan nyomást gyakoroltak rám, hogy menjek el. A HR „vizsgálat“ alatt volt pédául olyan, hogy 1 hetet otthon kellett maradnom, mert „kimerült“ vagyok.”

A bejegyzés trackback címe:

https://eselyegyenloseg.blog.hu/api/trackback/id/tr91911767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tanácsadó 2010.04.11. 13:42:57

A munkahelyeken általában tilos magáncélra használni a kommunikációs eszközöket, beleértve a telefont, faxot, internetet is. Ezzel kapcsolatban a munkaadó köteles lenne a szabályokat írásban un. "informatikai szabályzat" formájában rögzíteni.
Az informatikai szabályzat hiánya azonban nem mentesít a munkavégzés alól. Tehát, ha valaki bármilyen oknál fogva "lebukik", hogy a munkaideje alatt nem végzett munkát, akkor a következményekkel is számolnia kell. JOGOS! az írásbeli figyelmeztetés.

A történet ezek után zavaros, nem gondolom, hogy a munkaadónak "emberileg" meg kellene értenie, hogy az általa fizetett időben a munkatárs a vállalat idejét és pénzét szórakozásra fordítja. Nem lehet kifogás az sem, hogy mások is "csinálják".
Tisztázzunk néhány fogalmat:
1. FELJELENTÉS: Be. 170.§ A nyomozás az ügyésznek vagy a nyomozó hatóságnak hivatali hatáskörében, valamint a nyomozó hatóság tagjának hivatali minőségében tudomására jutott adatok alapján vagy feljelentésre indul meg.

A leírt esetben FELJELENTÉS nem történt, a HR vezető felé bejelentést, vagy panaszt lehetett tenni.

2. FENYEGETÉS: Btk. 138.§ Súlyos hátrány kilátásba helyezése, amely alkalmas arra, hogy a megfenyegetettben komoly félelmet keltsen.

A leírt esetben ilyen cselekmény sem történt, - ahogyan - szokás szerint - TERROR sem. Újra és újra, már sokadszor nem értjük, mi a célja az ilyen esetek panaszként történő megjelenítésének?!

Despota 2010.04.12. 08:52:27

Kedves "Blogtárs"!

A jövőben szíveskedjenek a saját leveleiteket publikálni, mert a mi olvasóink, illetve levélíróink nem járulnak hozzá, hogy máshol jelenjenek meg irományaik. Amennyiben mégis folytatnák a levelek közzétételét, szíveskedjenek legalább a creative common licence szabályait betartani, ellenkező esetben kénytelenek leszünk jogi lépéseket tenni.

creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/hu/

Üdv: Despota

Tanácsadó 2010.04.12. 11:21:52

@Despota:

A hivatkozást készséggel megjelöljük, a tartalom azonban nyílt, idézéséhez jogunk van. (Viszont is). Egyébként jelzem, hogy az esélyegyenlőség blog elindításának előzménye, hogy sz Önök blogjánhoz szakmai együttműködést ajánlottunk. Úgy gondolom, vita tárgyát sem képezheti, hogy az ott megjelenő esetek gyakran nagyon rossz irányból közelítik meg a munka világát, sem szakmai választ nem adnak, sem értékítéletében nem arányos. A "Terrora" nyilvánvaló válasz az esélyegyenlőség, - amelyet a mögöttünk álló munkaerőpiaci szervezetek - szándékuk szerint - minden sértett fél számára biztosítani szándékoznak.
Az ellentétek kiélezése, gyakran "bugyuta" postok fenyegetésként történő közreadása kárt okoz. Úgy gondolom, hogy konkurenciát nem jelentünk, mert többek között nem célunk az sem, hogy több tucat, több száz felesleges hozzászólás jelenjen meg a blogban. Az eseteket szakértőként elemezzünk, amire az esélyegyenlőség és a tisztánlátás érdekében van szükség. Természetesen a már eddig feldolgozott több ezer saját eset közzététele a cél, de az internetes közösség bármelyik felületén megjelenő "hülyeségre" fel fogjuk hívni a jövőben is a figyelmet. A szakértői együttműködésünket továbbra is ajánljuk.

közthjegy 2010.08.02. 17:21:30

Sziasztok!Ma történt velem.Reggel 9 órakkor kezdtem egy új munkahelyen mint értékesítő(egészségügyi termék).Egy órát kellett várnom mire a kezembe nyomtak egy papírt hogy tanulmányozzam.Majd kaptam neveket és telefonszámokat hogy telefonáljak és olvassam fel a megadott szöveget és próbáljak meg új ügyfelet szerezni.Úgy fél egy magasságában próbáltam megtudni hogy semmi papír vagy szerződés hogy itt dolgozom.Azon kívül az sem mindegy hogy mennyi fizetésért.Kiderült hogyha nem kötök egy szerződést sem egy hónap alatt,egy árva vasat sem kapok.Én ekkor közöltem hogy nem vagyok hajlandó ingyen dolgozni,még az engem felvilágosító hölgy volt felháborodva hogy 10perci rongyosra beszélte a száját,meg hogy elrontottam a napját.én már egy érett nő vagyok,de tudomásom szerint ez nem így működik.Elkéne mondani mindent,betanítani....Ráadásul ez egy márkás nevű cég terméke.Legszívesebben ki írnám a nevüket.A lényeg hogy 9-13 óráig ingyen telefonálgattam, plussz az utiköltség mire költöttem hogy vidékről Csepelre felutazzak.Tulajdon képpen ezt azért írom le hogy mással ilyen ne forduljon elő,és hogy a mai világban ilyen is előfordul Ki az a "lökött" ember aki ingyen dolgozik?Vagy én gondolom rosszul?
süti beállítások módosítása