HTML

Munkahelyi esélyegyenlőség, kompetencia, válasz

Hibák, amelyeket elkövethetünk a munkahelyünkön. Hogyan előzzük meg a munkahelyi konfliktusokat? Mit lehet tenni, ha már baj van? Milyen jogai és kötelességei vannak a munkavállalóknak? Milyen lehetőségek vannak a munkához jutáshoz? Milyen képzéseken érdemes részt venni? Hogyan támogathatjuk saját karrierünket? Hogyan találhatunk törvényes munkalehetőséget?

Friss topikok

Linkblog

MT, avagy a menő álláskereső

2010.03.28. 12:22 | Esélyegyenlőség | Szólj hozzá!

Címkék: hirdetés interjú választás döntés karrier terror állás toborzás cv kiválasztás állás interjú munkahelyi terror

Példánkat ismét blogtársunktól kölcsönöztük. Terror sehol. A "tetthely" állásinterjú, ahol véleményünk szerint - bár nem szeretnénk bagatelizálni az állásinterjúk sok esetben alkalmatlan rendszerét -, az álláskereső modora, stílusa és hozzáállása is nem kevés kívánni valót hagy maga után:

"Sziasztok!
Én is és sales,-marketing munkára jelentkeztem, ugyanis a hirdetés még mindig fent van a professionon. Nekik már írtam, hogy ha tudják szedjék le. Sok ember átverését megelőznék vele. Kíváncsii leszek a válaszukra.

Hétfőn interjú, ketten várakozunk. Még csak rádió szólt...

Aztán behív egy csaj mindkettőnket az irodába. Szokásos kérdések. Ő persze a semmiről beszélt hosszasan semmi hasznosat nem mondott, hogy el tudjam dönteni eljövök-e a "MEGFIGYELŐNAPRA" vagy sem. Így hát, jött a teló; grat. engem választottak.

Szerda (ma) fél 10. Kb 5 perccel értem oda hamarabb. Épp meeting volt, mostmár tudom; a TANULÓ HÁZALÓS CSAPATNAK. Akiket a meeting után szélnek eresztettek, én addig kint vártam. Mikor jött ki a társaság Tiesto ordított a magnóból úgy, hogy az egész lépcsőház morajlott tőle. Bementem. Az ominózus "miss pláza cica" kért, hogy üljek le, kis türelmet. Hozzá kell tennem, hogy érkezésemmel a zene hangereje nem csökkent. Aztán Bárány Attila hatalmas szókincsét kellet hallgatnom...

Érkezett még egy lány. Már ketten vártunk.
Aztán az előzőekben interjúztató csaj,bemutatott egy bájgúnár seggnyaló csávónak, idézem: "Ő a legjobb a szakmában". Aki persze elhívott minket egy kávézóba, egy sarokkal odébb. A kávézóban mindenki üdvözölte Őt, minket meg mustráltak. Olyan érzésem volt, hogy lehet hogy ők tudják amit én még nem?

A csávó elkezdett a semmiről beszélni, feltett sablon kérdéseket, rágyújtott, játszotta előttünk a Valakit. (ekkor úgy éreztem, vhogy el kéne szökni. Végül maradtam, ha már fáradtam vele, hogy idejöjjek, akkor már megvárom ebből mi sül ki?)
A másik lány pályakezdő friss diplomás, nem sokat beszélt. Én meg kérdezősködtem, mert azt mondta a csaj "kérdezzek jó sokat". Így tettem. Hisz a semmiről hadovált a csávó; ilyen jó ez a meló-olyan jó, meg oktatás így-meetingek úgy. Én meg megkérdeztem kerek-perec, hogy akkor ez házalós meló. Szép szavakkal átfogalmazta, a válasz igen volt, de nem mondta ki. (Grat. a tanítójának.) Kérdéseimre a mondatait ismételgette másképp átfogalmazva. Lehetett érezni a szavaiból, hogy itt valami nem stimmel. Rágyújtott. Láttam rajta, hogy nem tud velem mit kezdeni. Kérdeztem tőle, hogy mi fog történni ez után, a nap hátralevő részében. Erre ő; hát a napot már csak az egyikőtökkel fogom tölteni, és ő lesz az aki majd visszamegy fél6ra az irodába és kitölti a tesztet. Aztán közölte, hogy most kimegy a mosdóba és meghozza a "DÖNTÉST" (:DDDD; ANNYIRA SZÁNALMAS EZ AZ EGÉSZ, HOGY MÁR CSAK RÖHÖGÖK RAJTA)
Addig, a másik lánytól kérdeztem, hogy tetszik-e neki? Mosolyog :), hát nem rossz. Mondom, de semmi konkrétat nem mond, és ráztam a fejem. Azt gondoltam magamban, hogy ha esetleg engem választana, akkor visszautasítom :)
'hál Isten nem rám esett a VÁLASZTÁSA, uh megmenekültem. :))
Bár előbb olvastam volna ezt az oldalt. Remélem az én hozzászólásommal is segítek valakinek, aki épp hozzájuk készül."

A fenti történethez csupán annyit kívánunk megjegyezni, hogy ilyen stílussal nem csak "sales" állásra alkalmatlan a jelentkező, de jobb helyeken a pl. a takarítóktól is elvárják, hogy ne legyenek nyeglék.

A hozzászólás (bocsánat a kifejezésért): "épületes baromság", amely egyetlen állásinterjúhoz sem nyújt segítséget. (Ehhez inkább "Cégkontroll!" tréningjeinket ajánljuk).

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eselyegyenloseg.blog.hu/api/trackback/id/tr411874556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása